svenska
Din kundvagn
Stäng alternativ Ikon
Nedåtpil Ikon
Kundvagn Ikon

Köpvillkor

Allmänt

Messob Foods AB (orgnr 559108-5484) säljer varor via internet till privatpersoner. Beställning görs på vår hemsida messob.se Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Messob Foods AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls messob.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av messob.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Messob Foods AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Sverige

Inom Sverige skickar vi med DHL (MyPack Collect, Hemleverans & Varubrev*) eller EarlyBird.

Standard leveranstid: 1-3 arbetsdagar.  Fraktkostnaden är 39 kr. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. 

Messob Foods AB hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Messob.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.  

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten, Schenker och DHL med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten, kortbetalning eller direktbetalning via Swish. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. 

Ångerrätt och retur

Som kund har du rätt att utnyttja din ångerrätt inom fjorton (14) dagar från den dag du tar emot varan.

Mejla oss på order@messob.se. Vi behöver följande information:

  1. a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  2. b) ditt namn och kontaktuppgifter
  3. c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Messob Foods AB skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress
Messob Foods AB 
Sturegatan 4
75314 Uppsala 

Reklamationer

Har du mottagit en produkt som är skadad gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom 30 dagar från att felet har upptäckts. Vänligen skicka din reklamation till order@messob.se Vi behöver följande information:

- Kontaktuppgifter
- Ordernummer
- Namn på produkten som ska reklameras
- Bild samt beskrivning på felet
- Bild på sidan med streckkod & batchnummer på produkten

När vi mottagit din reklamation återkopplar vi till dig med mer information gällande din retur/återbetalning.

Återbetalning

Om du har betalat med kort eller Swish överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.

Language
English
Open drop down